Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Fiat STILO Multi Wagon (192_) 1.9 JTD (2004.04-2008.08) 136km » PJQ190 trw
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Multi Wagon (192_) 1.9 Jtd (2004.04-2008.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ190 TRW

PJQ190 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

    Ocena:
numer części:

PJQ190

producent:

TRW

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica [mm]34,5
nr EAN3322938179823
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ190 TRW

WYSPRZĘGLIK CENTR LUCAS PJQ190 FORD C-MAX II 1.6TI 85KM 10-, FOCUS III 1.6TI 85KM 11-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55354177
FIAT      55354177
FORD      1706135
FORD      1721262
FORD      1830995
FORD      AV61-7A564-AA
FORD      AV61-7A564-AB
FORD      AV61-7A564-AC
OPEL      55354177
OPEL      56 79 356
VAUXHALL      55354177
VAUXHALL      56 79 356

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ190 TRW w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.