Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ201 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ201 TRW

PJQ201 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ201

producent:

TRW

Średnica [mm] 28
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 3322938183721

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ201 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne VOLVO S40 II, V50; FORD FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.4-1.8ALK 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1224073
FORD      1230915
FORD      1327864
FORD      1346068
FORD      1673403
FORD      3M51-7A564-AC
FORD      3M51-7A564-AD
FORD      3M51-7A564-AE
FORD      3M51-7A564-AF
FORD      3M51-7A564-FA
FORD      8M51-7560-AA
FORD      8M51-7A560-AA
VOLVO      30729354

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ201 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ201zobacz instrukcję montażu PJQ201

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.