Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-5211 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5211 MAXGEAR

61-5211 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
144.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9050

numer części:

61-5211

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619545928

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5211 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FORD FOCUS 1,4-1,8 03-

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5211 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5211 producenta MAXGEAR

FORD

1224073, 1327864, 1346068, 1673403, 3M517A564AC, 3M517A564AD, 3M517A564AE, 3M517A564AF, 3M517A564FA, 8M517560AA

VOLVO

30729354

numery OEM:
FORD      1224073
FORD      1327864
FORD      1346068
FORD      1673403
FORD      3M51-7A564-AC
FORD      3M51-7A564-AD
FORD      3M51-7A564-AE
FORD      3M51-7A564-AF
FORD      3M51-7A564-FA
FORD      3M517A564AC
FORD      3M517A564AD
FORD      3M517A564AE
FORD      3M517A564AF
FORD      3M517A564FA
FORD      8M51 7560 AA
FORD      8M517560AA
VOLVO      30729354

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5211 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5211 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.