Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Peugeot DJANGO Django 50 4T (M2) (2014.12-???) 3km » CSC055 quinton
wybrany samochód: 
Peugeot Django Django 50 4t (m2) (2014.12-???) 3km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC055 QUINTON

CSC055 Wysprzęglik centralny, sprzęgło QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CSC055

producent:

QUINTON

otwór o śr [mm]:28
chydrauliczny wyprzegnik kompl. powinien byc wymieniony
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC055 QUINTON

numery OEM:
FORD      1346068
VOLVO      3072935-4
VOLVO      30729354

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC055 QUINTON w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.