Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3470 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3470 LPR

3470 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3470
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3470
3470
lpr 3470 Wysprzęglik centralny sprzęgła
223.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

3470, M30442

numer części:

3470

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 28
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8032928110006

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3470 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO S40 II, V50, FORD FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI 1.4-1.8ALK 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1224073
FORD      1230915
FORD      1327864
FORD      1346068
FORD      1673403
FORD      3M517A564AC
FORD      3M517A564AD
FORD      3M517A564AE
FORD      3M517A564AF
FORD      3M517A564FA
FORD      8M517560AA
FORD      8M517A560AA
VOLVO      30729354

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3470 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.