Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ210 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ210 TRW

PJQ210 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ210

producent:

TRW

Średnica [mm] 32
nr EAN 3322938190569

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ210 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ALFA ROMEO 156, 166; CITROEN JUMPER II; FIAT BRAVO II, DUCATO; LANCIA DELTA III; PEUGEOT BOXER 1.9D-3.0D 10.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55184529
ALFA ROMEO      55207502
ALFA ROMEO      55251546
CHRYSLER      55207502
CITROËN      2041 89
FIAT      55184529
FIAT      55207502
FIAT      55251546
LANCIA      55184529
LANCIA      55207502
LANCIA      55251546
PEUGEOT      2041 89

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ210 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ210zobacz instrukcję montażu PJQ210

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.