Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMD181 trw

Pompa hamulcowa PMD181 TRW

PMD181 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMD181

producent:

TRW

Średnica [mm] 19
Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M10x1
Ilość połączeń 3
nr EAN 3322937007622

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMD181 TRW

Pompa hamulcowa (19mm) pasuje do: FIAT PANDA, PANDA/HATCHBACK, UNO 0.9-1.7D 01.83-07.04
numery OEM:
FIAT      792088
FIAT      792722
FIAT      792915
FIAT      793010
FIAT      9948872
zamienniki:
0 204 122 226
brak
BOSCH
0 204 123 574
brak
BOSCH
M 23 059
brak
BREMBO
FHM536
brak
FERODO
H19987.1.1
brak
FTE automotive GmbH
5154
brak
Car S.p.A (InterCar)
5163
brak
Car S.p.A (InterCar)
0 986 480 052
brak
BOSCH
4004181
brak
GIRLING
822319
brak
NK
8AM 355 500-661
brak
HELLA

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMD181 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.