Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 803-0003 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003 TYC EUROPE B.V.

803-0003 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0003
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003
459.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

803-0003

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 395
Moc znamionowa [W] 170/370
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 10
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475046052

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 6 (E24), 7 (E32), 8 (E31) 1.6-5.6 12.77-12.99
numery OEM:
BMW      1374001
BMW      1378205
BMW      1382775
BMW      1388558
BMW      1392913
BMW      64541374001
BMW      64541378205
BMW      64541382775
BMW      64541388558
BMW      64541392913
BMW      64548351577
BMW      8351577

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 803-0003

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.