Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 158-721 hella

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-721 HELLA

8EW 009 158-721 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA
hella 8EW 009 158-721
 

    Ocena:
numer części:

8EW 009 158-721

producent:

HELLA

Średnica [mm] 395
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Ogrzewanie/chłodzenie dla dodatkowego wentylatora
Moc znamionowa [W] 250/130
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4082300156270

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-721 HELLA

numery OEM:
BMW      1 374 001
BMW      1 378 205
BMW      1 378 206
BMW      1 382 775
BMW      1 388 558
BMW      1 388 559
BMW      1 392 913
BMW      64 54 1 374 001
BMW      64 54 1 378 205
BMW      64 54 1 378 206
BMW      64 54 1 382 775
BMW      64 54 1 388 558
BMW      64 54 1 388 559
BMW      64 54 1 392 913
BMW      64 54 8 351 577
BMW      8 351 577

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-721 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.