Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V20-02-1068 vemo

Wentylator, Original VEMO Quality V20-02-1068 VEMO

V20-02-1068 Wentylator, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-02-1068

producent:

VEMO

Średnica [mm] 400
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Kształt okrągły
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Materiał Tworzywo sztuczne
Moc znamionowa [W] 250/130
Napięcie znamionowe [V] 12
Ciężar [kg] 3,92
nr EAN 4046001117459

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, Original VEMO Quality V20-02-1068 VEMO

numery OEM:
BMW      1 374 001
BMW      1 378 205
BMW      1 382 775
BMW      1 388 558
BMW      1 392 913
BMW      1378206
BMW      1388559
BMW      64 54 1 374 001
BMW      64 54 1 378 205
BMW      64 54 1 378 206
BMW      64 54 1 382 775
BMW      64 54 1 388 559
BMW      64 54 1 392 913
BMW      64 54 8 351 577
BMW      64531392913
BMW      64541388558
BMW      8 351 577

Zastosowanie Wentylator, Original VEMO Quality V20-02-1068 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.