Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » V10-0516 vaico

Pompa hamulcowa, Original VAICO Qualität V10-0516 VAICO

V10-0516 Pompa hamulcowa, Original VAICO Qualität VAICO
 

    Ocena:
numer części:

V10-0516

producent:

VAICO

System hamulcowy ATE
Wymiar gwintu M 10x1
Ilość połączeń 4
Długość 1 [mm] 32,4
Średnica [mm] 20,64
Długość 2 [mm] 114,9
nr EAN 4046001265907

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa, Original VAICO Qualität V10-0516 VAICO

numery OEM:
SEAT      191 611 019
SEAT      192 611 019
SEAT      1H1 611 019 C
SKODA      191 611 019
SKODA      1H1 611 019 C
VOLKSWAGEN      191 611 019
VOLKSWAGEN      192 611 019
VOLKSWAGEN      1H1 611 019 C
VAG      191 611 019
VAG      192 611 019
VAG      1H1 611 019 C
VAG      1H1611019C

Zastosowanie Pompa hamulcowa, Original VAICO Qualität V10-0516 VAICO w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.