Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V10-0638 vaico

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V10-0638 VAICO

V10-0638 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-0638

producent:

VAICO

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów V10-0637
Ciężar [kg] 0,446
nr EAN 4046001344893

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V10-0638 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: AUDI A3, Q2, Q3, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, ATECA, LEON, LEON SC, LEON SPORTSTOURER, LEON ST, LEON ST/KOMBI, LEON/HATCHBACK 1.0-Electric 12.01-
numery OEM:
AUDI      1K0 423 812 C
AUDI      1K0 423 812 G
AUDI      1K0 423 812 K
SEAT      1K0 423 812 C
SEAT      1K0 423 812 G
SEAT      1K0 423 812 K
SKODA      1K0 423 812 C
SKODA      1K0 423 812 G
SKODA      1K0 423 812 K
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 C
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 G
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 K
VAG      1K0 423 812 C
VAG      1K0 423 812 G
VAG      1K0 423 812 K

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V10-0638 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.