Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V10-7023 vaico

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Green Mobility Parts V10-7023 VAICO

V10-7023 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Green Mobility Parts VAICO
vaico V10-7023
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Green Mobility Parts V10-7023

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-7023

producent:

VAICO

Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M14x 1,5
Ciężar [kg] 0,483
nr EAN 4046001186363

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Green Mobility Parts V10-7023 VAICO

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 144mm) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, A6 C6, A8 D2, ALLROAD C5, SEAT EXEO, EXEO ST, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5 1.6-6.0 03.94-05.13
numery OEM:
AUDI      4B0 419 821 G
AUDI      4D0 419 821 Q
AUDI      4D0 422 821
AUDI      8E0 419 821
AUDI      8E0 422 821
AUDI      8E0 422 821 B
AUDI      8E0 422 821 C
AUDI      8E0 422 821 D
AUDI      8E1 422 065 G
SEAT      8E0 422 821
SEAT      8E0 422 821 C
SKODA      4D0 422 821
SKODA      8E0 422 821
SKODA      8E0 422 821 C
VOLKSWAGEN      4D0 422 821
VOLKSWAGEN      8E0 422 821 C
VAG      4B0 419 821 G
VAG      4B0 422 821 A
VAG      4D0 419 821 Q
VAG      4D0 422 821
VAG      8E0 422 821
VAG      8E0 422 821 B
VAG      8E0 422 821 C
VAG      8E0 422 821 D

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Green Mobility Parts V10-7023 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.