Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wymiar gwintu | M 20 X 1,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Średnica [mm] | 76 | |
Wysokość [mm] | 100 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 1 | |
Ciężar [kg] | 0,9825 | |
nr EAN | 4046001445675 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0047 VAICO
ALFA ROMEO | 46 48 378 | |
ALFA ROMEO | 60 813 507 | |
CITROËN | 1109.K9 | |
CITROËN | 1109AR | |
CITROËN | 1109CN | |
CITROËN | 1608076280 | |
CITROËN | 95495621 | |
CITROËN | 95495622 | |
CITROËN | MLS 000-715 | |
FIAT | 5889211 | |
FIAT | 59030262 | |
FIAT | 5973928 | |
FIAT | 5984044 | |
FIAT | 71 736 157 | |
FIAT | 71 753 738 | |
FIAT | 71 754 569 | |
FIAT | 71736157 | |
FIAT | 71771360 | |
FORD | 5 016 954 | |
FORD | 5 017 814 | |
FORD | 5 022 738 | |
LANCIA | 5 973 298 | |
LANCIA | 55195984 | |
LANCIA | 5889211 | |
LANCIA | 597 3928 | |
LANCIA | 71771360 | |
NISSAN | 15208-31U0A | |
NISSAN | 15208-31U0B | |
NISSAN | 15208-31U0D | |
NISSAN | 15208-9E000A | |
NISSAN | 15208-9E01A | |
NISSAN | 152089 | |
PEUGEOT | 1109.67 | |
PEUGEOT | 1109.84 | |
PEUGEOT | 1109.K8 | |
PEUGEOT | 1109AR | |
PEUGEOT | 1109F0 | |
PEUGEOT | 1608076280 | |
RENAULT | 1109.K9 | |
RENAULT | 77 01 415 062 |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0047 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.