Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V24-0047 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0047 VAICO

V24-0047 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V24-0047
 

    Ocena:
numer części:

V24-0047

producent:

VAICO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Średnica [mm] 76
Wysokość [mm] 100
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
Ciężar [kg] 0,9825
nr EAN 4046001445675

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0047 VAICO

numery OEM:
ALFA ROMEO      46 48 378
ALFA ROMEO      60 813 507
CITROËN      1109.K9
CITROËN      1109AR
CITROËN      1109CN
CITROËN      1608076280
CITROËN      95495621
CITROËN      95495622
CITROËN      MLS 000-715
FIAT      5889211
FIAT      59030262
FIAT      5973928
FIAT      5984044
FIAT      71 736 157
FIAT      71 753 738
FIAT      71 754 569
FIAT      71736157
FIAT      71771360
FORD      5 016 954
FORD      5 017 814
FORD      5 022 738
LANCIA      5 973 298
LANCIA      55195984
LANCIA      5889211
LANCIA      597 3928
LANCIA      71771360
NISSAN      15208-31U0A
NISSAN      15208-31U0B
NISSAN      15208-31U0D
NISSAN      15208-9E000A
NISSAN      15208-9E01A
NISSAN      152089
PEUGEOT      1109.67
PEUGEOT      1109.84
PEUGEOT      1109.K8
PEUGEOT      1109AR
PEUGEOT      1109F0
PEUGEOT      1608076280
RENAULT      1109.K9
RENAULT      77 01 415 062

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0047 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.