Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 |
Wysokość [mm] | 74 |
Wymiar gwintu | M 20 X 1,5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 1,2 |
Ciężar [kg] | 0,366 |
nr EAN | 4046001427855 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-7178 VAICO
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
60612882, 71771758
46808398, 60612882, 606128821, 71736159, 71771758
60621830, 60621890, 60810852, 71771758
ALFA ROMEO | 60 621 830 | |
ALFA ROMEO | 60 621 890 | |
ALFA ROMEO | 60 810 852 | |
ALFA ROMEO | 60621830 | |
ALFA ROMEO | 60621890 | |
ALFA ROMEO | 60810852 | |
ALFA ROMEO | 71771758 | |
FIAT | 46808398 | |
FIAT | 60612882 | |
FIAT | 606128821 | |
FIAT | 71 736 159 | |
FIAT | 71771758 | |
LANCIA | 60612882 | |
LANCIA | 71771758 |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-7178 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.