Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V24-7178 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-7178 VAICO

V24-7178 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V24-7178
 

    Ocena:
numer części:

V24-7178

producent:

VAICO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Wysokość [mm] 74
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,2
Ciężar [kg] 0,366
nr EAN 4046001427855

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-7178 VAICO

numery OEM:
ALFA ROMEO      60 621 830
ALFA ROMEO      60 621 890
ALFA ROMEO      60 810 852
ALFA ROMEO      60621830
ALFA ROMEO      60621890
ALFA ROMEO      60810852
ALFA ROMEO      71771758
FIAT      46808398
FIAT      60612882
FIAT      606128821
FIAT      71 736 159
FIAT      71771758
LANCIA      60612882
LANCIA      71771758

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-7178 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.