Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » V30-0401 vaico

Osłona, wał napędowy, Original VAICO Qualität V30-0401 VAICO

V30-0401 Osłona, wał napędowy, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-0401

producent:

VAICO

Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Od strony koła
Długość [mm] 94
Ciężar [kg] 0,1846
nr EAN 4046001149528

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy, Original VAICO Qualität V30-0401 VAICO

Osłona przegubu wewnątrz/zewnątrz (fi: 25/64) (dł.94) pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), /8 (W114), /8 (W115), S (C126), S (W116), S (W126) 2.0-6.8 01.68-06.91
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      115 350 09 37
MERCEDES-BENZ      115 350 10 37
MERCEDES-BENZ      123 350 00 37
MERCEDES-BENZ      A 115 350 09 37
MERCEDES-BENZ      A 115 350 10 37
MERCEDES-BENZ      A 123 350 00 37

Zastosowanie Osłona, wał napędowy, Original VAICO Qualität V30-0401 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.