Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Volkswagen GOLF IV Variant (1J5) 2.8 V6 4motion (1999.05-2006.06) 204km » 400 732 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Iv Variant (1j5) 2.8 V6 4motion (1999.05-2006.06) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 400 732 TOPRAN

400 732 Osłona, wał napędowy TOPRAN

    Ocena:
numer części:

400 732

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Średnica wewnętrzna 1 [mm]25
Średnica wewnętrzna 2 [mm]63
Wysokość [mm]98,5
Materiał osłonyGuma
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 400 732 TOPRAN

Osłona przegubu wewnątrz/zewnątrz (fi: 25/63) (dł.98,5) pasuje do: MERCEDES S (C126), S (W126) 2.5-5.5 10.79-06.91
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      115 350 09 37
MERCEDES-BENZ      115 350 10 37
MERCEDES-BENZ      123 350 00 37
MERCEDES-BENZ      A115 350 09 37
MERCEDES-BENZ      A115 350 10 37
MERCEDES-BENZ      A123 350 00 37

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 400 732 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.