Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A6 C7 (4G2, 4GC) 3.0 TDI (2014.09-2018.09) 211km » V30-8119 vaico
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 (4g2, 4gc) 3.0 Tdi (2014.09-2018.09) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-8119 VAICO

V30-8119 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V30-8119

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-8119

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]78
średnica zewnętrzna [mm]52
Średnica wewnętrzna [mm]22
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]22
Ciężar [kg]0,081
nr EAN4046001305955

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-8119 VAICO

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      166 180 00 09
MERCEDES-BENZ      166 180 01 09
MERCEDES-BENZ      166 180 02 09
MERCEDES-BENZ      166 180 07 10
MERCEDES-BENZ      166 184 05 25
MERCEDES-BENZ      166 184 06 25
MERCEDES-BENZ      A 166 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 166 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A 166 180 02 09
MERCEDES-BENZ      A 166 180 07 10
MERCEDES-BENZ      A 166 184 05 25
MERCEDES-BENZ      A166 184 06 25

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-8119 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.