Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V40-0087 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0087 VAICO

V40-0087 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V40-0087

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-0087

producent:

VAICO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 61
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9,8
Wysokość [mm] 89
Ciężar [kg] 0,1725
nr EAN 4046001328701

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0087 VAICO

numery OEM:
OPEL      12 605 566
OPEL      12579143
OPEL      21018801
OPEL      22685727
OPEL      48 04 934
OPEL      48 04 935
OPEL      56 50 329
OPEL      56 50 331
OPEL      56 50 337
OPEL      6 50 315
OPEL      90 537 280
OPEL      9194746
OPEL      93 171 212
SAAB      12 575 810
SAAB      12 579 144
SAAB      12 597 144
SAAB      12 605 565
SAAB      24 460 713
SAAB      93 175 493
SAAB      93 181 510
SAAB      93 184 334

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0087 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.