Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 206 546 topran

Filtr oleju 206 546 TOPRAN

206 546 Filtr oleju TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

206 546

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Wkład filtra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Wysokość [mm] 90
średnica zewnętrzna [mm] 62

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 206 546 TOPRAN

numery OEM:
ALFA ROMEO      71739396
ALFA ROMEO      71752468
ALFA ROMEO      71769199
ALFA ROMEO      71773180
FIAT      71739396
FIAT      71752468
FIAT      71769199
FIAT      71773180
OPEL      06 50 315
OPEL      48 04 935
OPEL      56 50 331
OPEL      56 50 337
OPEL      6 50 315
VAUXHALL      09194746
VAUXHALL      12605566
VAUXHALL      93171212
VAUXHALL      93175493
CHEVROLET      09194746
CHEVROLET      12605566
CHEVROLET      93171212
CHEVROLET      93175493

Zastosowanie Filtr oleju 206 546 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 206 546 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.