Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758801 magneti marelli

Filtr oleju 152071758801 MAGNETI MARELLI

152071758801 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703633840, 359002340430, 71758801

numer części:

152071758801

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 92,5
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 61,5
nr EAN 8001063522999

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758801 MAGNETI MARELLI

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, SPIDER; CADILLAC BLS, SRX; CHEVROLET ALERO, CAPTIVA, COBALT, EQUINOX, HHR, MALIBU; FIAT CROMA; OPEL ANTARA A, ASTRA G, ASTRA J GTC, GT 1.9-3.6 06.00-
numery OEM:
FIAT      71739396
FIAT      71752468
FIAT      71769199
OPEL      4804934
OPEL      4804935
OPEL      5650329
OPEL      5650331
OPEL      5650336
OPEL      5650337
OPEL      5650348
OPEL      650315
SAAB      12575810
SAAB      12579143
SAAB      12605566
SAAB      24460713
SAAB      93175493
SUBARU      93171212
VAUXHALL      93175493

Zastosowanie Filtr oleju 152071758801 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758801 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.