Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V46-0224 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0224 VAICO

V46-0224 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V46-0224

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V46-0224

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 60
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
średnica zewnętrzna [mm] 66
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,3
Średnica [mm] 66
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 54
Ciężar [kg] 0,266
nr EAN 4046001421327

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0224 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0224 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

AIXAM

A.721, A.741, A.751, CROSSLINE, CROSSOVER, GTO, CITY

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0224 producenta VAICO

RENAULT

8200257642, 8671005907

DACIA

8671005907

NISSAN

1520800QAG

numery OEM:
NISSAN      15208-00QAG
RENAULT      82 00 257 642
RENAULT      86 71 005 907
DACIA      86 71 005 907

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0224 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.