Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311028 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311028 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311028 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1311028
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

J1311028

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 67
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416216634

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311028 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: AIXAM CROSSLINE, D-TRUCK; DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II; NISSAN KUBISTAR; RENAULT CLIO I, CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO III 0.4D-1.6 01.96-
numery OEM:
NISSAN      15208-00QAG
RENAULT      77 00 112 686
RENAULT      77 00 869 029
RENAULT      82 00 257 642
RENAULT      86 71 005 907
DACIA      82 00 257 642
DACIA      86 71 005 907

Zastosowanie Filtr oleju J1311028 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.