Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758743 magneti marelli

Filtr oleju 152071758743 MAGNETI MARELLI

152071758743 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154068174150, 359002340380, 71758743

numer części:

152071758743

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 65
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20x1,5
Średnica 1 [mm] 63
Średnica 2 [mm] 55
średnica zewnętrzna [mm] 69
nr EAN 8001063522678

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758743 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      Z6Y114302A
ISUZU      8931567500
ISUZU      8931569980
ISUZU      8943142632
ISUZU      8944110840
ISUZU      8944304112
ISUZU      8971406660
MITSUBISHI      MD134953
NISSAN      1520800QAG
RENAULT      7700112686
RENAULT      7700863124
RENAULT      7700867824
RENAULT      7700869029
RENAULT      8200257642
HYUNDAI      2630035004
HYUNDAI      2630035014
AC      X600

Zastosowanie Filtr oleju 152071758743 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758743 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.