Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TDI (2008.01-2012.03) 170km » PH9928 fram
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tdi (2008.01-2012.03) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju PH9928 FRAM

PH9928 Filtr oleju FRAM

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH9928

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm]66
Wymiar gwintuM20x1,5
Wysokość [mm]60
nr EAN5022650269878
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH9928 FRAM

numery OEM:
NISSAN      1520800QAG
PEUGEOT      1109P4
PEUGEOT      1109S0
RENAULT      7700082124
RENAULT      7700112686
RENAULT      7700112690
RENAULT      7700863124
RENAULT      7700867824
RENAULT      7700869029
RENAULT      8200257642
RENAULT      8671005907
AC      X4029
AC      X4141E
PROTON      8200257642

Zastosowanie Filtr oleju PH9928 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH9928 FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.