Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » 5800K172 van wezel

Kompresor, klimatyzacja, *** IR PLUS *** 5800K172 VAN WEZEL

5800K172 Kompresor, klimatyzacja, *** IR PLUS *** VAN WEZEL
van wezel 5800K172
 

    Ocena:
numer części:

5800K172

producent:

VAN WEZEL

Ograniczenia producenta Type Sanden
ID kompresora SD7V16
Ø koła pasowego [mm] 117
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Dolot - Ø [mm] 14,08
Wylot - Ø [mm] 10,68
Ilość oleju [ml] 135
Pojemność skokowa kompresora [ccm] 160
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba rowków 6
Olej do sprężarki PAG 46
Czynnik chłodniczy R 134a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
częściowo napełniony 
Jakość IR PLUS
nr EAN 5410909294793

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja, *** IR PLUS *** 5800K172 VAN WEZEL

Kompresor klimatyzacji pasuje do: FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, GOLF III, GOLF IV 1.0-Electric 02.88-03.10
numery OEM:
FORD      1067111
FORD      7340657
FORD      95NW19D629CB
FORD      95NW19D629CC
VOLKSWAGEN      1H0820803D
VOLKSWAGEN      7M0820803D
VOLKSWAGEN      7M0820803P
VOLKSWAGEN      7M0820803PX

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja, *** IR PLUS *** 5800K172 VAN WEZEL w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 5800K172

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.