Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V15-99-2001 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2001 VEMO

V15-99-2001 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V15-99-2001
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V15-99-2001

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 80
Średnica [mm] 65
Wysokość [mm] 60
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,12117
nr EAN 4046001289767

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2001 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: MERCEDES V (638/2); AUDI A3, TT; BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38); FORD GALAXY I; JEEP GRAND CHEROKEE I 1.6-3.2 12.78-07.11
numery OEM:
AUDI      022 121 113
AUDI      075 121 113 D
AUDI      22 121 113
FORD      1 032 249
FORD      95VW 8488 AA
PORSCHE      955 106 113 00
SEAT      022 121 113
SEAT      075 121 113 D
SEAT      22 121 113
SEAT      75 121 113 D
SEAT      75121113A
SKODA      022 121 113
SKODA      075 121 113 D
SKODA      22121113
SKODA      75121113A
SKODA      75121113D
VOLKSWAGEN      022 121 113
VOLKSWAGEN      075 121 113 D
VOLKSWAGEN      22 121 113
VOLKSWAGEN      75 121 113 D
VOLKSWAGEN      751 211 13A
VAG      022 121 113
VAG      075 121 113 D
VAG      22 121 113
VAG      75 121 113 D
VAG      95VW 8488 AA

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2001 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2001 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.