Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 32 91 7898 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 32 91 7898 SWAG Autoteile GmbH

32 91 7898 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
4 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

32 91 7898

Temperatura otwarcia [°c] 80
Grubość [mm] 56,5
średnica zewnętrzna [mm] 66,7
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 36,7
Ciężar [kg] 0,061
dla numeru OE 075 121 113 D
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688535573

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 32 91 7898 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: MERCEDES V (638/2), AUDI A3, A6 C5, A8 D2, A8 D3, TT, FORD GALAXY I, GALAXY MK I, PORSCHE CAYENNE, SEAT ALHAMBRA, LEON, TOLEDO II 2.3-4.2 12.78-03.16
numery OEM:
AUDI      022 121 113
AUDI      077 121 113 C
AUDI      077 121 113 D
AUDI      22 121 113
AUDI      77 121 113 C
AUDI      77 121 113 D
FORD      1 032 249
MERCEDES-BENZ      005 203 29 75
MERCEDES-BENZ      005 203 29 75 S1
PORSCHE      955 106 113 00
SEAT      022 121 113
SEAT      075 121 113 D
SEAT      22 121 113
SEAT      75 121 113 D
VOLKSWAGEN      022 121 113
VOLKSWAGEN      075 121 113 D
VOLKSWAGEN      075 121 113 E
VOLKSWAGEN      077 121 113 C
VOLKSWAGEN      077 121 113 D
VOLKSWAGEN      22 121 113
VOLKSWAGEN      75 121 113 D
VOLKSWAGEN      75 121 113 E
VOLKSWAGEN      77 121 113 C
VOLKSWAGEN      77 121 113 D
FORD USA      95VW8488AA

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 32 91 7898 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.