Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 101 583 topran

Termostat układu chłodzenia 101 583 TOPRAN

101 583 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
43.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numer części:

101 583

dostawca:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 101 583 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: MERCEDES V (638/2), AUDI A3, TT, BMW 7 (E23), FORD GALAXY I, PORSCHE CAYENNE, SEAT ALHAMBRA, TOLEDO II, VW BORA, BORA I, CRAFTER 30-50 2.3-3.2 01.79-07.11

Termostat układu chłodzenia 101 583 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

Numery OE Termostat układu chłodzenia 101 583 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

022121113, 075121113D

FORD

1032249, 1224808

MERCEDES-BENZ

0052032975, A0052032975

SEAT

022121113, 075121113D

AUDI

022121113, 075121113D

PORSCHE

95510611300

numery OEM:
AUDI      022 121 113
AUDI      075 121 113D
FORD      1 032 249
FORD      1 224 808
MERCEDES-BENZ      005 203 29 75
MERCEDES-BENZ      A005 203 29 75
PORSCHE      955 106 113 00
SEAT      022 121 113
SEAT      075 121 113D
VOLKSWAGEN      022 121 113
VOLKSWAGEN      075 121 113D

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 101 583 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.