Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » V30-15-2001 vemo

Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality V30-15-2001 VEMO

V30-15-2001 Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality VEMO
 

    Ocena:
numer części:

V30-15-2001

producent:

VEMO

Ograniczenia producenta DENSO
Ø koła pasowego [mm] 110
Ilość oleju [ml] 180
Olej do sprężarki PAG 46
ID kompresora 7SBU17C
Nowa część 
Ciężar [kg] 4,837
nr EAN 4046001426834

skład zestawu:
V30-77-1005 Tarcza zabieraka, sprzęgło magnetyczne sprężarki, EXPERT KITS +
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality V30-15-2001 VEMO

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 230 65 11
MERCEDES-BENZ      000 230 80 11
MERCEDES-BENZ      000 230 81 11
MERCEDES-BENZ      000 230 85 11
MERCEDES-BENZ      000 230 88 11
MERCEDES-BENZ      000 230 90 11
MERCEDES-BENZ      001 230 14 11
MERCEDES-BENZ      001 230 14 11 88
MERCEDES-BENZ      001 230 17 11
MERCEDES-BENZ      A 000 230 65 11
MERCEDES-BENZ      A 000 230 80 11
MERCEDES-BENZ      A 000 230 81 11
MERCEDES-BENZ      A 000 230 85 11
MERCEDES-BENZ      A 000 230 88 11
MERCEDES-BENZ      A 000 230 90 11
MERCEDES-BENZ      A 001 230 14 11
MERCEDES-BENZ      A 001 230 14 11 88
MERCEDES-BENZ      A 001 230 17 11

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality V30-15-2001 VEMO w samochodach:

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.