Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » V40-15-2008 vemo

Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality V40-15-2008 VEMO

V40-15-2008 Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality VEMO
 

    Ocena:
numer części:

V40-15-2008

producent:

VEMO

Ograniczenia producenta HARRISON
Ø koła pasowego [mm] 105
Ilość oleju [ml] 150
Olej do sprężarki PAG 46
ID kompresora CVC-5714
Nowa część 
Ciężar [kg] 5,276
nr EAN 4046001366390

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality V40-15-2008 VEMO

Kompresor klimatyzacji OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, MERIVA A, TIGRA, ZAFIRA A 1.0-2.0D 02.98-
numery OEM:
OPEL      18 54 111
OPEL      18 54 185
OPEL      9165714
OPEL      93 168 631

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja, Original VEMO Quality V40-15-2008 VEMO w samochodach:

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.