Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, SP-1123 alco

Filtr oleju SP-1123 ALCO

SP-1123 Filtr oleju ALCO
17.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

SP-1123

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 91,3
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 83,3
Wymiar gwintu 3/4-16UNF
nr EAN 5294512103341
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1123 ALCO

numery OEM:
VAG      047115561B
VAG      047115561G

Zastosowanie Filtr oleju SP-1123 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1123 ALCO:

2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-10-23
 5/5
ok
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.