Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, SP-897 alco

Filtr oleju SP-897 ALCO

SP-897 Filtr oleju ALCO
16.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

SP-897

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 98,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78,5
Wymiar gwintu M20x1,5
nr EAN 5294512100906
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-897 ALCO

numery OEM:
CITROËN      5443746C
CITROËN      5476207
FORD      5003173
FORD      5003202
FORD      A760X6714SA
FORD      A760X6714TA

Zastosowanie Filtr oleju SP-897 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-897 ALCO:

2020-02-09
 5/5
OK
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.