Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën JUMPY II (VF7) 2.0 HDi 140 (2007.01-2016.03) 136km » 10-0M-000 ashika
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii (vf7) 2.0 Hdi 140 (2007.01-2016.03) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-0M-000 ASHIKA

10-0M-000 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-0M-000
Filtr oleju 10-0M-000
10-0M-000

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-0M-000

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Długość [mm]54
średnica zewnętrzna [mm]53
Średnica wewnętrzna [mm]22
nr EAN8033001186635

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-0M-000 ASHIKA

numery OEM:
SMART      0003041V003
SMART      0003041V004
SMART      0008034V001
SMART      0019727V001
SMART      160 1840 225
SMART      A1601840225
SMART      Q0019727V001000000

Zastosowanie Filtr oleju 10-0M-000 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-0M-000 ASHIKA:

Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.