Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH9024ECO fram

Filtr oleju CH9024ECO FRAM

CH9024ECO Filtr oleju FRAM
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9024ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 15
Wysokość [mm] 55
nr EAN 5022650263197

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9024ECO FRAM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1601800310
MERCEDES-BENZ      A1601800310
AC      AC6188E
SMART      0003041V003
SMART      0003041V004
SMART      0003041V004000000
SMART      0008034V001
SMART      0008034V001000000
SMART      0019727V001
SMART      0019727V001000000
SMART      1601840025
SMART      1601840225
SMART      A1601840225
SMART      Q0003041V004000000
SMART      Q0008034V001000000
SMART      Q0019727V001000000

Zastosowanie Filtr oleju CH9024ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9024ECO FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.