Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Porsche BOXSTER (986) S 3.2 (1999.08-2002.07) 252km » 62-05-576 ashika
wybrany samochód: 
Porsche Boxster (986) S 3.2 (1999.08-2002.07) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 62-05-576 ASHIKA

62-05-576 Wał napędowy ASHIKA
ashika 62-05-576
Wał napędowy 62-05-576
 

    Ocena:
numer części:

62-05-576

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8052553243771

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 62-05-576 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      3815A310
MITSUBISHI      MN110546
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 62-05-576 ASHIKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.