Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy Toyota RAV 4 IV (_A4_) 2.5 Hybrid (AVA42_) (2015.11-2018.11) 197km » A 12 241 brembo
wybrany samochód: 
Toyota Rav 4 Iv (_a4_) 2.5 Hybrid (ava42_) (2015.11-2018.11) 197km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cylinderek hamulcowy A 12 241 BREMBO

A 12 241 Cylinderek hamulcowy BREMBO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

A 12 241

producent:

BREMBO

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu10 x 1
MateriałŻeliwo
Rozstaw śrub mocujących [mm]32
otwór Ø [mm]15,87
nr EAN8432509601655

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy A 12 241 BREMBO

numery OEM:
FORD      116229
MAZDA      D00114610A
MAZDA      D00126610
MAZDA      D00126610A
MAZDA      D00126610B
MAZDA      D00126610C
MAZDA      MX0126610
MAZDA      NX0126610
TOYOTA      4755025011
TOYOTA      4755029085
TOYOTA      4755029215
TOYOTA      4755069055
TOYOTA      4755069085
KIA      0K77051065
KIA      0K78851060
KIA      E8BZ2261A
KIA      E8BZ2261B
KIA      F0BZ2261A
KIA      KK15026610
KIA      MDX0126610
KIA      MDX0126610A

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy A 12 241 BREMBO w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy A 12 241 BREMBO:

Rafał, Wrocław
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dominik, Warszawa
2022-06-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Wrocław
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.