Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363) » hamulce tarczowe Volkswagen LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363) » klocki hamulcowe Volkswagen LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363)

klocki hamulcowe do VOLKSWAGEN LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 154
Grubość [mm] 17,5
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 56
nr EAN 5900427188815
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 17
System hamulcowy Wagner
Szerokość [mm] 154
Numer WVA 23472
Wysokość [mm] 56
Numer WVA 23473
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 23636
nr EAN 8020584052136
Numer WVA 23472
System hamulcowy Wagner
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 154
Długość 2 [mm] 154
Wysokość [mm] 56
Wysokość 2 [mm] 56
Grubość 1 [mm] 17
Grubość 2 [mm] 17
nr EAN 5012759128848
Szerokość [mm] 154,2
Wysokość [mm] 56,1
Grubość [mm] 17
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 23472
System hamulcowy Wagner
Długość opakowania [cm] 17
Szerokość opakowania [cm] 12
Wysokość opakowania [cm] 8,3
Techniczny numer informacyjny 23472 170 0 5
nr EAN 4019722250569
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Ograniczenia producenta WAGNER
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Oznaczenie kontrolne E9 90R 01107/153
Wysokość [mm] 56,1
Długość [mm] 154
Grubość [mm] 17,3
nr EAN 3322937185399
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: