Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ hamulcowy Volvo FH III » hamulce tarczowe Volvo FH III » klocki hamulcowe Volvo FH III

klocki hamulcowe do VOLVO FH III

wybierz typ samochodu VOLVO FH III:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 107,8
Wysokość 1 [mm] 41
Grubość 1 [mm] 14,8
System hamulcowy AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 0,91
nr EAN 8717109053876
Ograniczenia producenta SUMITOMO
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 61,5
Długość [mm] 148
Grubość [mm] 18
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427190955
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 216
Wysokość [mm] 66
nr EAN 5900427191389
Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 41
Długość [mm] 107,8
Grubość [mm] 14,6
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427194410
System hamulcowy Akebono
Szerokość [mm] 108
Numer WVA 23361
Wysokość [mm] 41
Numer WVA 23362
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 23363
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 15
nr EAN 8020584055588
System hamulcowy Wagner
Szerokość [mm] 148
Numer WVA 23358
Wysokość [mm] 61
Numer WVA 23359
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 23360
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 18
nr EAN 8020584055595
Długość [mm] 107,8
Szerokość [mm] 41,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość 1 [mm] 14,6
Ciężar [kg] 0,836
nr EAN 4054224161548
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Akebono
Oznaczenie kontrolne E290R-01123/004
Długość [mm] 107,8
Wysokość [mm] 41
Grubość [mm] 14,6
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 0,836
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z naklejaną folią
nr EAN 8427975011824
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Wagner
Oznaczenie kontrolne E290R-01122/007
Długość [mm] 148
Wysokość [mm] 61,5
Grubość [mm] 18
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 1,68
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z naklejaną folią
nr EAN 8427975011817
Długość [mm] 107,8
Szerokość [mm] 41,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość 1 [mm] 14,6
nr EAN 4054228501500
OPEL SINTRA 11/96-04/99
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 14,6
Długość [mm] : 107,8
Wysokość [mm] : 41
Ciężar [kg] : 0,9
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23361146
Numer dostawcy: 15-43
Kod GTU: GTU_07
Ograniczenia producenta SUMITOMO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Oznaczenie kontrolne E2 90R 01124/007
Wysokość [mm] 61,5
Długość [mm] 148
Grubość [mm] 18
nr EAN 3322937201280
Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Oznaczenie kontrolne E2 90R 01125/004
Wysokość [mm] 41
Długość [mm] 107,8
Grubość [mm] 14,6
nr EAN 3322937201297
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: