Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen CRAFTER Platforma / podwozie (SZ_) » sterowanie silnikiem Volkswagen CRAFTER Platforma / podwozie (SZ_) » koło pasowe Volkswagen CRAFTER Platforma / podwozie (SZ_)

koło pasowe do VOLKSWAGEN CRAFTER Platforma / podwozie (SZ_)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CRAFTER Platforma / podwozie (SZ_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 143
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,39
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 04L 105 243
nr EAN 4027816268703
Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,39
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 04L 105 243
nr EAN 5901619543382
Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,39
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 04L 105 243
nr EAN 4044688268709
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.