Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » silnik Dacia 1325 » sterowanie silnikiem Dacia 1325 » koło pasowe Dacia 1325

koło pasowe do DACIA 1325

wybierz typ samochodu DACIA 1325:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 26,2
Średnica wewnętrzna [mm] 39,6
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 1,771
Ilość żeber 6
dla numeru OE 23124-27300
nr EAN 5050063026108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960674333
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 153
średnica zewnętrzna [mm] 150,00
Szerokość [mm] 26,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108899705
średnica zewnętrzna [mm] 153
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Wysokość [mm] 26
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001470215
Średnica [mm] 150
Ilość żeber 6
Ciężar netto [g] 1870
nr EAN 5902048111784
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.