Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » silnik Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_) » sterowanie silnikiem Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_) » koło pasowe Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_)

koło pasowe do FIAT DUCATO Platforma / podwozie (250_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Platforma / podwozie (250_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 165,0
Wysokość 1 [mm] 44,6
Wysokość 2 [mm] 48,6
Ciężar [kg] 1,7
nr EAN 8021787005691
Szerokość [mm] 43,5
Średnica wewnętrzna [mm] 20,0
średnica zewnętrzna [mm] 165,0
średnica zewnętrzna [mm] 145,0
Ciężar [kg] 2,4
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 6PK
nr EAN 4027816311874
Ciężar netto [g] 2895
nr EAN 5902048010506
Szerokość [mm] 43,5
Średnica wewnętrzna [mm] 20,0
średnica zewnętrzna [mm] 145,0
średnica zewnętrzna [mm] 165,0
Ciężar [kg] 2,4
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 6PK
dla numeru OE 0515.T5
nr EAN 4044688311870
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.