Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » sterowanie silnikiem Volvo S70 (874) » koło pasowe Volvo S70 (874)

koło pasowe do VOLVO S70 (874)

wybierz typ samochodu VOLVO S70 (874):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 23,5
Szerokość opakowania [cm] 23,5
Wysokość opakowania [cm] 11,5
Ciężar [kg] 4,6
Ilość żeber 6
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
nr EAN 4010858573669
cena brutto:
349.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 192
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465299
Szerokość [mm] 37,5
Średnica wewnętrzna [mm] 18,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,5
Ciężar [kg] 4,82
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 074 105 251 AC S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816318583
Szerokość [mm] 37,5
Średnica wewnętrzna [mm] 18,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,5
Ciężar [kg] 4,90
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Wersja śruby/nakrętki z podkładką okrągłą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
nr EAN 4054224065266
średnica zewnętrzna [mm] 188,00
Szerokość [mm] 57,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108485304
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.