Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel ZAFIRA TOURER C (P12) » sterowanie silnikiem Opel ZAFIRA TOURER C (P12) » koło pasowe Opel ZAFIRA TOURER C (P12)

koło pasowe do OPEL ZAFIRA TOURER C (P12)

wybierz typ samochodu OPEL ZAFIRA TOURER C (P12):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960525420
Grubość [mm] 52,0
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
Materiał Metal
Materiał Guma
Ciężar [kg] 1,18
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 06 15 062
nr EAN 4027816391838
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 156
Średnica wewnętrzna [mm] 26
Szerokość [mm] 48
nr EAN 5400608106190
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 145
nr EAN 8435398501891
średnica zewnętrzna [mm] 144,00
Szerokość [mm] 51,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870574260
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.