Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » paski napędowe Iveco DAILY III Furgon » koło pasowe Iveco DAILY III Furgon

koło pasowe do IVECO DAILY III Furgon

wybierz typ samochodu IVECO DAILY III Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 145,0
Wysokość 1 [mm] 46,0
Ciężar [kg] 2,5
nr EAN 8021787538359
Ø koła pasowego [mm] 165,0
Wysokość 1 [mm] 54,5
Ciężar [kg] 2,7
nr EAN 8021787005233
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787154047
Szerokość [mm] 45,5
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 144,0
Materiał Odlew staliwny
Ciężar [kg] 2,37
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
dla numeru OE 504078435
nr EAN 4027816301714
Szerokość [mm] 54,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 165,0
Ciężar [kg] 2,93
Ilość żeber 9
Parametr 4PK + 7PK
dla numeru OE 504076697 S1
nr EAN 4027816338154
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465083921
Ilość żeber 7
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 140
Ilość żeber 2 4
Średnica 1 [mm] 160
nr EAN 8435398501150
Ilość żeber 7
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 140,3
nr EAN 8435398502225
Ø koła pasowego [mm] 165,0
Wysokość 1 [mm] 54,5
Ciężar [kg] 2,7
nr EAN 5901619569153
Ilość żeber 7
Masa [g] 3105
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 165
Szerokość 1 [mm] 54,5
Ilość żeber 2 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521416057
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.