Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W) » sterowanie silnikiem Mitsubishi PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W) » koło pasowe Mitsubishi PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W)

koło pasowe do MITSUBISHI PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 3,550
dla numeru OE ME204075
nr EAN 5050063026214
Ilość żeber 3
średnica zewnętrzna [mm] 154
Szerokość 1 [mm] 36
Szerokość 2 [mm] 49
nr EAN 4029416390648
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.