Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » sterowanie silnikiem Ford FIESTA IV (JA_, JB_) » koło pasowe Ford FIESTA IV (JA_, JB_)

koło pasowe do FORD FIESTA IV (JA_, JB_)

wybierz typ samochodu FORD FIESTA IV (JA_, JB_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Ciężar [kg] 1,36
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960371089
Grubość [mm] 25,0
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 140,0
Ciężar [kg] 1,480
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816248897
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 14,5
średnica zewnętrzna [mm] 139,7
Średnica wewnętrzna [mm] 30
nr EAN 8435398500467
średnica zewnętrzna [mm] 139,50
Szerokość [mm] 49,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870552787
Masa [g] 1660
Wersja New version
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 139,6
Wysokość 1 [mm] 44,3
nr EAN 8042568520813
Średnica [mm] 140
Ilość żeber 6
dla numeru OE 1100051
nr EAN 3660872373984
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.