Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Daimler DAIMLER XJ (X30_) Double Six 6.0 (1994.10-2003.06) 311km » 2156005 sasic
wybrany samochód: 
Daimler Daimler Xj (x30_) Double Six 6.0 (1994.10-2003.06) 311km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156005 SASIC

2156005 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156005
Koło pasowe, wał korbowy 2156005
2156005
sasic 2156005 Koło pasowe, wał korbowy
81.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156005

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]140
Ilość żeber6
dla numeru OE1100051
nr EAN3660872373984

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156005 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS I, FOCUS I/KOMBI 1.8D 08.98-03.05
numery OEM:
FORD      1100051

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156005 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.