Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota MR2 II (SW2_) » sterowanie silnikiem Toyota MR2 II (SW2_) » koło pasowe Toyota MR2 II (SW2_)

koło pasowe do TOYOTA MR2 II (SW2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA MR2 II (SW2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
średnica zewnętrzna [mm] 135
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960674173
Szerokość [mm] 29,48
Średnica wewnętrzna [mm] 15,05
średnica zewnętrzna [mm] 135,05
Ciężar [kg] 0,616
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224087671
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 135
Ilość żeber 5
Masa [g] 818
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 135
Średnica wewnętrzna [mm] 14,8
Szerokość 1 [mm] 29,8
nr EAN 8036057455700
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Stal
średnica zewnętrzna [mm] 135
Koło pasowe wału korbowego - Ø [mm] 129,5
Liczba rowków 6
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.