Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota TERCEL liftback (_L3_) » sterowanie silnikiem Toyota TERCEL liftback (_L3_) » koło pasowe Toyota TERCEL liftback (_L3_)

koło pasowe do TOYOTA TERCEL liftback (_L3_)

wybierz typ samochodu TOYOTA TERCEL liftback (_L3_) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
421.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 7PK
średnica zewnętrzna [mm] 167
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 2,20
nr EAN 3358960337573
cena brutto:
443.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Średnica wewnętrzna [mm] 34,0
średnica zewnętrzna [mm] 166,98
Ciężar [kg] 2,3
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
nr EAN 4054224038604
cena brutto:
247.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość żeber 7
Koła pasowe Koło pasowe podwójne
średnica zewnętrzna [mm] 167
Szerokość 1 [mm] 34
Szerokość 2 [mm] 36,5
nr EAN 4029416377250
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.